Silkeborg Fitness Center
Navervej 12 . 8600 Silkeborg . Tlf. 86 80 18 66

 



Åbningstider
Ma-Fre
Lør-Søn
kl. 6-22
kl. 6-18

ONLINE BOOKING

Holdbeskrivelse

 

Nedenfor ser du en kort introduktion af indhold og type på vores forskellige timer.

- og spørg, vi hjælper dig gerne med at vælge de(t) hold, der passer til netop dine ønsker og behov.

 

BodySTEP
Populært og verdensomspændende koncept fra Les Mills. Samme program i 3 måneder. Simpel koreografi, høj intensitet, topmotiverende toner under kyndig instruktion. Kondition og forbrænding.

 

Zumba

Zumba Fitness er en energifyldt time hvor bevægleserne er til hede Latin rytmer, nem koreografi og hvor du får forbrændt en masse kalorier. Det er en time hvor alle kan følge med.

 

Fitness Jumping
Fitness Jumping er et helt unikt og effektivt træningssystem! Fitness Jumping træner bl.a. balance, motorik, hjerte, koordination, muskulator - og giver kondition og høj kalorieforbrænding.


Pilates
Pilates er præcise øvelser, der udføres i et stille og roligt tempo med bevidst brug af åndedrættet. Stor effekt på musklerne der ligger helt inde omkring selve kropsstammen, øget kropsbevidsthed og velvære.

 

Pump
Med brug af vægtstænger og skiver,  træner vi hele kroppens muskler igennem. Vi sætter belastningen, så den matcher din nuværende form. Pump er et godt alternativ til maskinerne. En træning der ses og styrker din udholdenhed. 

 

Sculpt med puls
Sculpt med puls har fokus på styrke, intensitet og udholdenhed. Her er ingen koreografi men masser af øvelser, der toner kroppens muskler og øger pulsen. Få også gode fysiologiske trænings- og slanke-tips af instruktøren som er uddannet ernæringsøkonom.

 

Seniormotion

En god blading af kredsløbstræning og styrketræning uden kompliceret koreografi. Kroppen bliver bevæget godt igennem fra top til tå, og der sluttes af med en grundig udspænding. En time hvor Alle kan være med, og du er også velkommen selvom du ikke er senior.

 

Yoga 

Alle kan være med, da holdet ikke kræver nogle forudsætninger. Timen består af spændingsfrigørende stillinger, dybe stræk, balance og lidt styrke til blid musik. Vi træner desuden kropsbevidsthed og nærvær.  Vi slutter af med en dybdeafspænding/meditation.

 

Yoga/Pilates

En kombineret time med elementer fra både yoga og pilates, giver en ekstra dimension til træningen, idet vi holder strækket lidt længere end vi gør i pilates. Dermed træner vi både dynamisk og statisk. når vi holder strækket lidt længere, opnår vi en mulighed for at komme lidt dybere, såvel fysisk som meltalt. Holdet er både for mænd og kvinder i alle aldre.

 

Powerhoop

Er en effektiv, sjov og udfordrende motionsform. Vægten og den bølgede inderside af ringen hjælper med at styrke core muskulaturen. Samtidig med at vi træner musklerne omkring ryg, mave, arme , skuldre og ben får vi tonet taljen og hoften med et smil på læben. En time hvor alle kan være med.

 

Bold/Styrke

Er holdet for dig som ønsker styrke, bedre balance og øget kropsbevidsthed. Vi arbejder på, at du får bedre fat i kernemusklerne, øger styrken i de små muskler, der bruges til at stabilisere kroppen i bevægelser, de muskler du bruger hele tiden i din hverdag. 

CYKLING I SFC

 

Vi har hold både
morgen og aften

 

Udfordre din kondition!
Klik på Udfordre din kondition og se hvordan
 

Åbnings- og bemandings tider i efterårsferien 

I hele uge 42 har vi lidt andre bemandingstider,

men vores åbningstider er helt almindelige.

 

Bemandingstider
Mandag 08.00 - 12.00
Tirsdag 15.00 - 19.00
Onsdag 08.00 - 12.00
Torsdag 15.00 - 19.00
Fredag 08.00 - 12.00
Lørdag - Søndag Ubemandet